Begin van onze reis. - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Begin van onze reis. - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Begin van onze reis.

Door: Henniemaggie

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

29 April 2012 | Brazilië, Ubatuba

Zo, hier eindelijk onze reisverslag naar onze vakantiebestemming Ubatuba, Brazilië.
Donderdagavond door Arjan weggebracht naar Jacqueline in Tilburg, want daar vanaf gingen wij met de taxi naar Brussel. De taxi kwam ons om 4 uur in de morgen ophalen. Ja, wel vroeg vooral nadat wij pas tegen 1 uur in de nacht onze ogen even konden gaan sluiten.
De taxi was netjes op tijd; de koffers van ons drieën in geladen en daar gingen wij uitgezwaaid door een buurvrouw van Jacqueline.
De reis ging voorspoedig tot net voor Antwerpen, want je wilt het vast en zeker niet geloven, maar wij kwamen in een stilstaande file, wat later bleek veroorzaakt door een ongeluk.
Het ongeluk was net zo'n 200m voor ons gebeurd.Wij werden al een beetje zenuwachtig, want wij stonden al 1 uur in de file en hoorden van personen, die waren gaan kijken, dat het zeker nog 1 uur zou gaan duren. Oeps, dachten wij dat wordt wel héél krap, als dat maar goed gaat...
Net een beetje bekomen van het nieuws en vingers gekruist mochten wij ineens gaan rijden. Een knappe chauffeur, want wij waren toch nog om 6.15 uur op het vliegveld.
Inchecken de tickets in ontvangst genomen en door de douane naar de taxfreeshop. Wij hadden nog even in 15 minuten inkopen kunnen doen en op naar de gate. Onze vlucht had iets vertraging gekregen. Wij werden in Amsterdam bij pier B afgezet en moesten hard doorlopen om naar pier F te kunnen gaan waar ons vliegtuig klaarstond om ons naar São Paulo te brengen. Wij waren net op tijd en de laatsten die er nog in konden, waarop de vlucht had gewacht. Van andere mensen werden hun bagage uit het ruim gehaald, want daar kon de vlucht niet meer op wachten. Pfff, wat een geluk voor ons!
Ondanks dat het een lange vlucht was, 12 uur, hebben wij ons prima vermaakt, af en toe een poosje de ogen gesloten en goed verzorgd door de stewardessen van KLM. Precies op de juiste tijd, 17.05 uur, aangekomen in São Paulo, waar Cees en Marjolijn op ons stonden te wachten. Zij waren met de taxi meegekomen en nu hadden wij nog een rit van 3,5 uur voor de boeg.
Een mooie rit in de avond, want het was heel snel donker en wij zagen vele steden/plaatsen aan ons voorbij gaan met de daarbij behorende lichtjes, net een droom.
Na 2 uur gereden te hebben zijn wij net voorbij Taubaté gestopt om iets te drinken en een toast uitgebracht op een fijne vakantie.
Het laatste stuk was door de bergen richting de kust en Ubatuba, waar wij ongeveer om 22.30 uur Braziliaanse tijd ( 3.30 uur Nl tijd) aankwamen.
De koffers van Henny en mij werden naar de pousada gebracht. Wij kregen de sleutel en gingen mee met Kees, Marjolijn naar hun huis om Jacqueline daar te brengen en dronken daar nog een slaapmutsje. Rond 1.30 gingen wij terug naar onze pousada.., naar ons bed waar wij heerlijk hadden geslapen! Dat na bijna 48 uur op geweest te zijn.

• 29 April 2012 - 16:25

Marielle:

Hoi fijn dat jullie goed zijn aangekomen was nog bij jullie aan de deur maar jullie waren al weg nou hier alles rustig hoor in de buurt geniet van de vakantie en tot hoors xx. Uit Wijchen

• 29 April 2012 - 18:52

Marcelle:

Hey buurtjes, fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn!! Hier is alles rustig. Arne en ik zijn sinds vrijdag de trotse oom en tante van Carlijn! Veel plezier in het verre Brazilie!

• 29 April 2012 - 19:01

Peter Aelberts:

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en dat jullie een goede reis hebben gehad naar Ubatuba. En dan wordt het nu echt tijd, jongelui, om er eens heerlijk van te gaan genieten daar. Dus Niet te veel excursies, ook een beetje lamballen want dat hebben jullie de afgelopen maanden echt wel verdient!!! Hier in ons kikkerlandje gaat ook alles goed en zolang er morgen koninginendag is zal het ook nog wel even zo door blijven gaan dus...........lekker genieten daar en we hopen weer snel wat te lezen van jullie!!!

Heel veel groetjes van Peter en Monique, en de jongens natuurlijk ;-) xxxXxxx

• 30 April 2012 - 01:58

Maggy & Henny:

Hartstikke leuk, hoe jullie reageren op ons verslag!
    Marcelle en Arne gefeliciteerd met jullie nichtje!
    Natuurlijk Peter, Monique en de jongens, want zij horen er ook bij, genieten wij hier van een lekkere temperatuur en het goede leven in Brazilië.
    Op dit moment hebben wij nog niet veel ondernomen, want het is hier erg druk, daar de Brazilianen een lang weekend hebben ivm de 1 mei viering. Na deze dag gaan wij meer ondernemen, want dan heeft Daryl, de eigenaar van onze pousada, meer tijd om ons het e.e.a. te laten zien.
    Wij en jacqueline hebben het erg naar ons zin!

• 30 April 2012 - 11:53

Hanneke:

Hoi, wat leuk dat jullie een reisverslag bijhouden. Zo kunnen we met jullie mee genieten. Maggy, ik had je donderdag nog een sms gestuurd om je fijne vakantie te wensen. Kreeg ik net (al!) bericht dat het verzenden mislukt is. Hele fijne vakantie! Geniet er lekker van. Groetjes, ook van Roderik.

• 11 December 2012 - 21:21

Henny En Maggy :

29 april 2012 16:06 | Door: corry Wijers
    Hallo Henny en Maggy,
    Wat een spannende vlucht en beginreis hebben jullie al gehad zeg. Ik ga jullie reis met veel enthousiasme volgen. veel plezier en laat mij genieten van jullie verhalen.

Groetjes Corry Wijers