De vierde dag - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu De vierde dag - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

De vierde dag

Door: Henniemaggie (Maggy)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

01 Mei 2012 | Brazilië, Ubatuba

1 Mei, de dag van de arbeid en dat wordt hier gevierd. Het is een dag voor het gehele gezin om iets leuks te gaan doen. Nadat het gisteren zo'n regendag was geweest was vandaag bij het opstaan een strakke blauwe hemel en zo waar zon. Wij hebben ons gauw aangekleed en ons ontbijt en andere kleine boodschappen gehaald.Zo om 11.00 uur waren wij richting Kees en Marjolijn gegaan om te horen wat voor plannen er voor deze dag zou zijn. Henny en ik wilde eventueel richting het centrum gaan wandelen, maar Kees wilde ons wel iets meer van de omgeving laten zien. Hij heeft ons Ponte Sobre Rio Promirim laten zien, een hele mooie waterval hier dicht in de buurt. Het is best de moeite waard om hier weer eens terug te komen en dan naar de waterval toe te gaan. Deze waterval komt uit in de Atlantische Oceaan. Wij richting Praia Promirim, het strand waar de waterval de Oceaan in gaat. Dit was heel mooi. Hier hebben wij iets genuttigd en toen weer terug naar het huis van Kees en Marjolijn. Marjolijn vertelde dat zij kip had gebraden en dat wij met z"n allen bij haar thuis zouden gaan eten. Voordat het etenstijd was zijn Henny en ik richting het centrum gaan lopen en hebben e.e.a. nogmaals bekeken. Nadien bij Kees, Marjolijn en Jacqueline gegeten n.l. kip, patat en salade. Het smaakte ons goed!
Bij iedereen was de 'pap"op, zodat wij besloten op tijd richting onze verblijven te gaan. Jacqueline naar haar gastenverblijf bij Kees en Marjolijn en wij naar onze pousada.
Vermoeid, maar voldaan zit ik nu op de veranda dit stukje voor vandaag te schrijven voor onze blog. Het begint mij goed af te gaan.., wie weet wat de toekomst mij nog gaat bieden.

Henny en ik vinden het leuk van jullie dat wij jullie reacties ontvangen, want al zitten wij aan de andere kant van de wereld, het voelt toch nog op deze manier dichtbij! Bedankt!

• 02 Mei 2012 - 08:00

Marielle:

Wat heerlijk geniet er lekker van en wie weet wat de toekomst je bied ( ben wel nieuwsgierig) groetjes marielle

• 02 Mei 2012 - 09:53

Arjan Loes & Kids:

Joehoe, zie ik hier een schrijfster in spé?? Kan niet wachten tot je eerste boek verschijnt. Maar wat heerlijk weer om te lezen en te zien!! Ik zou zo het vliegtuig in willen stappen en naar Brazillië willen gaan. Maar nee, ik stap zo in de auto en vertrek naar Antwerpen met 10 vriendinnetjes, ook leuk!

Geniet nog maar lekker, het is zo net of we er een beetje bij zijn....

Liefs van ons!! xxxx

• 02 Mei 2012 - 19:51

Corry Wijers:

Wat is het mooi daar, prachtig. En toch nog een beetje Hollandse kost gegeten patat met kip haha. En Henny verkleuren je benen al,nu zien ze eindelijk zonlicht met een korte broek. Jou collega" s hou ik wel op de hoogte hoe het met jullie gaat daar in dat verre land. Ik geniet van jullie verhalen en Maggie wie weet ....

groetjes

• 02 Mei 2012 - 20:57

Gerard Eijkelhoff:

heel veel plezier gewenst en veel salsa dansen, is nl goed voor de heupen, die blijven dan in goede conditie

• 02 Mei 2012 - 22:05

Arjan Loes & Kids:

Wat ziet het er geweldig uit, dag 1 had ik direct gelezen, nu in één teug de rest met de foto's erbij. Het ziet er prachtig uit!

Geniet er lekker van!!! Jullie verdienen het :-)

Liefs van ons...

P.s. Ajax is vanavond kampioen van Nederland geworden. NEC heeft thuis met 1-1 gelijkgespeeld tegen AZ BTW...