De zevende dag - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu De zevende dag - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

De zevende dag

Door: Henniemaggie (Maggy)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

05 Mei 2012 | Brazilië, Ubatuba

Gut, de zevende dag alweer! Jullie willen niet weten, maar ook hier gaan de dagen snel voorbij. Daryll en Denise zijn beiden bezig om te informeren voor ons naar verschillende uitstapjes. Daryll gaat met ons hier in de buurt uitstapjes doen, maar zoals naar Rio de Janeiro en Foz do Iguaçu probeert hij ons met iemand anders te laten gaan. In ieder geval aankomende week gaat het e.e.a. echt gebeuren. Wij zijn heel benieuwd... Uiteraard proberen wij jullie daarvan verslag te doen.
Na het ontbijt even bij de familie Martens gegaan en doorgesproken wat Daryll en Denise voor ons aan het regelen zijn. Gelijk gevraagd of Jacqueline met ons mee wilt gaan en dat zou zij met bepaalde reizen wel willen. Wij zijn met z'n allen naar de pousada terug gegaan en daar aangekomen hoorden wij van Daryll dat hij voor Henny en mij fietsen had gehuurd, om ons een paar verschillende baaien en stranden van Ubatuba te laten zien. Daar gingen wij dan om 14.15 uur. Wij hoorden van Daryll dat Ubatuba 102 stranden heeft over een afstand van ongeveer 100 km. De stranden bevinden zich uiteraard in de baaien.Wij hebben een schitterende middag gehad zoals jullie op een paar foto's kunnen zien. Wij hebben zelfs de (volle) maan zien opkomen.., net een sprookje, prachtig! In het donker teruggereden tot het centrum waar Daryll ons even alleen liet. Wij waren uitgenodigd om met hem mee te gaan naar zijn sportschool waar hij Capoeira (een bepaalde vechtsport in een dans) beoefent. Ook dit was leuk en mooi om te zien en mee te maken. Daryll vroeg of wij met hem mee gingen naar de supermarkt of dat wij zelf naar de pousada konden gaan. Wij wisten de weg, zodat wij alleen per fiets naar de pousada terug gingen, maar er was een gezellige markt onderweg, zodat wij daar ook nog hebben rond gekeken en een heel mooi houtsnijwerk hebben gekocht. Het houtsnijwerk werd gemaakt terwijl wij er naar keken. Heel voldaan kwamen wij weer terug bij de pousada, waar wij later nog met Daryll en Denise hebben nagepraat over deze middag.

• 05 Mei 2012 - 21:52

Peter En Monique:

Hoi kinders!!!

Goh Henny, je begint al een kleurtje te krijgen. Maar jij met een kinderzitje achter op de fiets roept toch wel enige vragen op hoor!!! Moeten we al een wieg bestellen of .......??? ghegheghe.
    Er zijn echt hele mooie foto's bij joh, bent benieuwd wat allemaal nog meer hebt geschoten daar. Waarschijnlijk heb je je hele laptop al vol staan!! Het lijkt me echt heerlijk om daar zo heerlijk te kunnen relaxen en lekker te genieten van het plaatselijke eten en drinken want de foto's zeggen al een hele boel.
    Ga er nog maar even lekker van genieten ja want er is echt al een week voorbij en wij hopen dan ook dat jullie snel dagtripjes kunnen gaan doen daar want het lijkt me echt een bijzonder mooi land. We hebben hier vanacht ook een Supermaan, want voor het eerst in vele jaren staat de maan zo dicht bij de aarde, en het gaat weer heel lang duren voor hij dat weer doet!!! Geniet er nog maar even lekker van daar en wensen jullie daar ook heel veel plezier mee.

Heel veel liefs van Peet en Monique xxxXxxx