De twaalfde en dertiende dag 2. - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu De twaalfde en dertiende dag 2. - Reisverslag uit Ubatuba, Brazilië van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

De twaalfde en dertiende dag 2.

Door: Henniemaggie (Maggy)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

12 Mei 2012 | Brazilië, Ubatuba

Zoals beloofd doe ik nu allereerst ons verslag over onze bezoek aan Rio de Janeiro, de twaalfde en dertiende dag.
Op 9 mei om 07.10 uur vertrokken Jacqueline, Henny en ik naar Rio de Janeiro. Hanz was onze gids en hij nam twee vrienden mee naar Rio. Onze kleine koffers ingeladen en uitgezwaaid door Denise ging onze reis beginnen. Jullie zullen wel begrijpen dat de reis door het regenwoud en een hele tijd langs de kust van Brazilië erg mooi was. Wij kwamen soms ogen tekort...! Nando, een van Hanz vrienden, reed de heenreis. Wij hadden ons ontbijt genomen in Paraty, als het goed is gaan wij later in onze vakantie daar ook nog een dag naar toe met Kees en Marjolijn. Een oud stadje nog helemaal in de Portugese stijl. Een heerlijk ontbijt en hup de auto in voor het vervolg van onze reis. Eerlijk wat hebben wij genoten van de natuur om ons heen. Onderweg ging de auto stuk en net in een van de voorwijken van Rio hadden wij een stop bij een tankstation gemaakt, zodat zij konden kijken wat het zou kunnen zijn..., later bleek dat het iets met de versnelling was.
Mijn hemel wat een verkeer in Rio de Janeiro. Een mierennest is er niets bij. Men spreekt wel eens over Parijs, maar dat is er niets bij om te vergelijken! Ik, ben niet bang om in een stad te rijden, maar hier zou ik bedanken. Van alle kanten komt verkeer, ongelooflijk! Nu bleek inderdaad dat er iets met de versnellingsbak aan de hand was, want Nando moest eerst de auto uitzetten, dan in de 1e versnelling doen en dan de auto starten en daar gingen wij dan. Ongelooflijk wat bleef hij kalm in het drukke verkeer! Hij reed voortreffelijk.
Allereerst waren wij naar Copacabana gegaan. Hebben daar lekker over het strand gewandeld en natuurlijk ook over de boulevard. Hebben daar ook nog wat gedronken. Daarna de auto ingestapt en naar Pão de Acucar gegaan (Suikerberg). Ook dit was een hele belevenis! Gut, wat mooi en wat een mooi uitzicht over de stad. Een immens grote stad. Boven op de Pão de Acucar hebben wij de zonsondergang mogen aanschouwen, dit was echt onbeschrijfelijk mooi! Natuurlijk had ik daar een heleboel foto's van gemaakt en ik zal aan Henny vragen om er in ieder geval 1 foto ervan te plaatsen. 's Avonds zijn wij weer naar Copacabana toegegaan en Hanz had voor ons een overnachting gevonden net twee straten achter de Copacabana. Een kamer die wij deelden met z'n drieën. Wij hadden ons opgefrist en omgekleed om hierna nog even uit te gaan. Wij hadden een maaltijd genuttigd bij een kilo restaurant, dit is een restaurant met selfservice en wat je uitkiest en op je bord legt wordt gewogen en dat betaal je dan. Natuurlijk wordt het gewicht van je bord ervan af getrokken. Heerlijk gegeten daar. Toen hebben wij nog over de Copacabana gewandeld en weer terug gegaan naar onze slaapplek.
De volgende morgen, 10 mei en de dertiende dag, hadden wij afgesproken om Hanz weer te zien bij het restaurant. Daar waar wij hadden geslapen mochten wij ook ontbijten. Zo leuk, want het was gewoon in een keuken, dus best wel primitief, maar dat maakt het juist zó leuk. Van alles stond er en zelfs vers fruit. Lekker ontbeten en daarna naar de afgesproken plek om Hanz te zien. Deze kwam wel later dan de afgesproken tijd n.l. 20 minuten, maar ach, dat is normaal hier in Brazilië. Wij liepen terug naar de auto, deze stond nog steeds geparkeerd op de Copacabana en was nog steeds kapot. Hanz hield een taxichauffeur aan, deze bracht ons naar het Christusbeeld, het nationale park da Tijuca, Corcovado. Onderweg daar naar toe weer helemaal mooie stukken van Rio gezien. Daar aangekomen hielp de chauffeur ons met het kopen van de tickets. Wij zien het Christusbeeld weleens op tv, maar jongens wat is dit enorm, het beneemt je de adem... en woorden schieten je tekort! Jullie zien dit wel op de foto's. De terugreis naar de auto verliep goed en wederom genoten wij van het uitzicht. De taxichauffeur vertelde dat wij vlak bij de 'Favelas"(=sloppenwijken) reden, maar daar zijn wij niet geweest. Wij hebben het wel voorbij zien komen en het maakt je een beetje verlegen. Er zouden in Rio ongeveer 400 sloppenwijken zijn en er wonen dan ongeveer 1.5 miljoen mensen in dergelijke Favelas. Totale aantal inwoners van Rio is ruim 10 miljoen inclusief de voorsteden. Terug gekomen bij de auto bleek deze nog niet helemaal gemaakt te zijn, zodat wij nog bij de Copacabana iets hebben gedronken en gegeten. Om 14.10 uur zijn wij aan de terugreis begonnen en waren weer om 20.15 uur in Ubatuba. Moe, maar erg onder de indruk van deze reis.

• 12 Mei 2012 - 18:40

Peter En Monique:

Hallo lieverds!!!
    Here me Jezus wat zijn wij jaloers op jullie!!! Rio is op de foto's te zien inderdaad indrukwekkend en de suikerberg al helemaal! Wat zou ik daar graag een keer rondwandelen zeg, maar ja, je weet het maar nooit hihihihi. Over een paar jaar is daar het wk voetbsal dus zeg nooit nooit heb ik al geleerd ;) Zo te zien is het met Henny's been nog steeds niet helemaal in orde, maar ik hoop dat dat snel weer over is. Het strand zag er ook schitterend uit zeg wauw!!! En ik hoop als jullie thuis zijn mooie foto's te zien met jullie verhalen van de heen en terugreis door het regenwoud en langs de kust. Misschien dat wij niet zo vaak reageren op jullie dagverslagen maar dan zijn we echt te moe om nog even een stukje te typen savonds laat na het werk, maar lezen doe ik het iedere dag dus we denken echt wel aan jullie. Hier gaat alles z'n normale drukke gangetje en werken we weer eens te veel, maar ja, dat zijn jullie van ons wel gewend ghegheghe. Ik zou graag even ruilen om ook van dat mooie land te genieten maar gun het jullie natuurlijk ook van harte dat julie zo'n fantastische tijd hebben daar!!! We missen jullie wel hoor, want ik kijk regelmatig naar achter en dan zie ik weer een leeg huis en een RODE PANDA hihihi. Geniet er nog maar even lekker van met z'n tweeën daar en maak er iets moois van schatten. We kunnen niet wachten op de verhalen en de foto's als jullie weer thuis zijn!!! Heel veel liefs van Peter, Monique en de jongens en tot lees xxxXxxx