Onze reis naar de Noordkaap dag 7 - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 7 - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 7

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

10 Juni 2014 | Zweden, Sundsvall

10 juni 2014:

Na zo'n ontdekkingsreis in Stockholm hadden wij beiden heerlijk geslapen en nu moesten wij na het ochtendritueel het volgende traject gaan afleggen n.l. van de camping in Bredang/ Stockholm naar Sundsvall, dat een redelijk lange afstand zal zijn. Jullie weten dat wij in eerste instantie met de NKC naar de Noordkaap wilde gaan, echter stonden wij daar op de reservelijst en kwamen ook niet hoger, waardoor wij hadden besloten, op aanraden van iemand van de vakantiebeurs, zelf te gaan. Laten wij nu deze mensen, die wel mee zijn met de NKC, op de camping tegen komen. Wij stonden met de camper vlakbij hen. Eén van hen vertelde ons dat wij 's morgens niet zó vroeg hoefde te vertrekken daar het verkeer in Stockholm vast zou staan (file) zeker tot 10 uur. Dit was een goede tip, dus vertrokken wij om 10.15 uur met de camper van de camping.
Inderdaad ondanks wij de raad hadden opgevolgd was het nog steeds een drukte, maar mooi om hiervan gebruik te maken om foto's te maken. Ik had jullie gisteren al verteld dat Stockholm een indrukwekkende en mooie stad was en hopelijk met de foto's van vandaag krijgen jullie een beetje indruk wat ik hiermee bedoelde. Het had ook geen zin om via een provinciale weg te gaan, want dan was je meer dan een uur bezig om Stockholm voorbij te komen, waardoor wij de snelweg E4 hadden gepakt. De snelwegen zijn hier niet zoals bij ons, want je had de ene keer twee rijstroken en de andere keer één rijstrook aan onze kant.
Op een gegeven moment kregen wij een eind voor de afslag een bord met
de tekst 'Welcome in Chinatown". Henny en ik keken elkaar aan en vonden dat wij daar maar eens naar toe moesten gaan. Hier kregen wij geen spijt van! Het was een museum met een restaurant bij.., ja de meeste die ons goed kennen weten dat wij dit niet ons neus voorbij lieten gaan! De maaltijd was uitstekend! Na deze stop hadden wij onze weg weer hervat en waren om 18.30 uur op de camping, nadat wij bij de Lidl brood en kleine boodschappen hadden gehaald.
Henny had de foto's op de laptop gezet en het viel ons op dat het helemaal niet donker was, ondanks dat het 23.30 uur was. Het leek net of het schemer in Nederland was ingevallen.
De rest van de avond waren geen bijzonderheden en tevreden over deze dag zijn wij naar bed gegaan.

• 12 Juni 2014 - 10:27

Anneke:

Wat een mooie foto.s....en leuk om jullie verslag van deze prachtige reis te lezen...genieten..lieve groet Anneke.

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012