Onze reis naar de Noordkaap dag 10. - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 10. - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 10.

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

13 Juni 2014 | Finland, Rovaniemi

13 juni 2014:

Ondanks dat wij niet op de camping stonden, maar op de parkeerplaats ervoor, hadden wij heerlijk geslapen. Het weer was erg veranderd; veel wind en af en toe een flinke regenbui.
Ik had de wekker om 07.45 uur gezet, maar wij hadden moeite om eruit te gaan... Denk dat wij allebei de wind zo hoorde en dachten.., hmmm nog even blijven liggen!
Toch rond 08.30 uur eruit gegaan. Het ochtendritueel hadden wij maar een stukje ingekort, hahaha! Wat wij hadden overgeslagen is voor jullie een vraag.., maar voor ons een weet!
De laatste kilometers door Zweden, helaas met niet zo mooi weer, maar ook dit was mooi om te zien en wij zaten warm en droog. Het landschap is hier veranderd, want in de berm zie je hier geen Lupines meer staan.
Het thuisfront, met name de kinderen, zullen wel merken dat wij hen bijna niet meer appen. Na Sundsvall waren wij geen Mac Donalds meer tegen gekomen. Het is altijd fijn om even contact met hen te hebben, maar zodra wij ergens komen proberen wij of er een open Wifi verbinding is. Mocht deze er zijn dan even gauw een app.Tja zij zullen erom lachen, want wij wilden eigenlijk niets weten van de smartphone...
De laatste Zweedse stad Haparanda hadden wij eindelijk het grote Zweedse meubelketen gevonden... Ikea!!! Wij konden het niet laten om er even naar binnen te gaan, al was het maar om de Wifi! Wel Wifi, maar je moest inloggen en dit lukte ons niet. Helaas..!
Weer snel de camper in om richting Tornio, de eerste Finse plaats, te gaan. Deze twee plaatsen liggen dicht bij elkaar. Onze navigatiesysteem heeft geen Finse kaart en nu doen wij het met de kaart van de ANWB. Dit ging ook goed. Finland is een uur later dan onze tijd.
De natuur is hier ook weer mooi. Vele berkenbomen staan langs de kant van de weg.
De volgende stop is bij de plaats Rovaniemi, deze ligt vlakbij de poolcirkel. Wij hadden een mooie camping in het centrum gevonden, maar waren best vroeg, zodat wij even doorreden om naar de passage van de poolcirkel te gaan. Natuurlijk hadden wij daar Santa Claus met een bezoek vereerd. Na daar rond gekeken te hebben waren wij weer terug naar de camping gegaan. Henny had eerst de foto's op de laptop gezet en is nu de voetbalwedstrijd gaan kijken Spanje- Nederland terwijl ik nu het verslag zit te schrijven. Nederlandse tijd 22.51 uur en de Finse tijd 23.51 uur. en nog steeds licht!!! Terwijl ik het laatste stukje van het verslag schrijft komt Henny binnen terug van het kijken en met de mededeling dat Nederland gewonnen heeft. Uitslag 1-5.

PS. Foto's volgen later internet is te zwak om deze te uploaden.

• 14 Juni 2014 - 09:46

Anneke:

Wat een onvergetelijke reis maken jullie.....erg gezellig om de verslagen te lezen..en de foto.s geven het verslag een goed beeld ..leuk hoor..groeten Anneke.

• 14 Juni 2014 - 11:08

Wilma Rossen:

Superleuk om jullie verslagen te lezen.
    Geniet ze samen!

Knufffff

• 14 Juni 2014 - 19:46

Peter En Monique:

Nou nou wat een avonturen weer. Dat licht is inderdaad apart. Toen wij in Bergen aan Zee waren hebben wij ons ook verwonderd want boven het noorden van de noordzee bleef tot diep in de nacht een lichtstrook hangen met een beetje een roze gloed. Teken dat de langste dag er aan komt, schijnt het, en de zon op de hoogste stand ten opzichte van de aarde staat. Op de noordpool wordt het ook niet echt meer donker nu. Lijkt me heel apart om dat mee te maken, en jullie gaan het nog doen ook!!!
    De foto's zijn erg leuk om te zien en de info is prima. Niet gegeten bij de IKEA?? Zweedse gehaktballetjes??? Dat overstekend wild was zeker Hennie want hij dook meteen daarna op op de volgende foto voor de camper, bij het tanken. Wel uitkijken hoor, hij moet nog een paar kilometer mee ;-)
    Leuk om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben en zo enorm genieten van al de schoonheid om jullie heen, ik ben echt erg jaloers! Geniet er nog maar lekker verder van hoor en hou ons maar goed op de hoogte via dit dagboek. Heel veel plezier samen en veel lies en groetjes van Peter en Monique xxx

• 21 Juni 2014 - 09:20

Aaron & Mylène:

Lieve opa Henny en oma Maggie,

Wow wat gaaf dat huis van de KERSTMAN!!!
    Wij vinden het leuk om jullie foto's te zien.

Dikke knuffel en wij hopen dat jullie een mooie en veilige reis mogen hebben, tot snel.

Aaron & Mylène