Onze reis naar de Noordkaap dag 11 - Reisverslag uit Inari, Finland van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 11 - Reisverslag uit Inari, Finland van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 11

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

14 Juni 2014 | Finland, Inari

14 juni 2014:

Vanmorgen werd ik gewekt doordat de zon zó hard en fel scheen dat zij mijn lichaam verwarmde, om maar niet te zeggen zij brandde. Het bed in de camper is een hefbed en je ligt als het ware voor je voorruit, weliswaar zitten er gordijnen voor.., maar toch?! In ieder geval het was droog en zonnig weer!
Na ons ochtendritueel, ja wij zouden dit erin houden, hadden wij de boel ingepakt en daar gingen wij van Rovaniemi richting Inari. Wij hadden gezien dat dit op zijn minst vijf uur rijden zou zijn. Ja ik weet het wij hebben vakantie en het komt niet op een uurtje, maar wij moeten ons toch een beetje aan een schema houden...
Ook kwamen wij weer over de Poolcirkel en ik moest nog even terug naar Santa Claus. Ik had beloofd om nog iets te brengen en belofte maakt schuld. Eigenlijk was het nog wel even leuk, want daar ging ineens een eekhoorn voor mijn voeten heen. Het leek net of het beestje mij in de gaten had, dat ik hem had gezien, want hij/zij ging heel mooi poseren en natuurlijk kon ik het niet laten om de eekhoorn te fotograferen. Gauw datgene gedaan en hup.., snel terug naar de camper om onze reis voort te zetten.
Zoals jullie op de foto's zien is Finland ook een heel mooi land en heeft ook een mooie natuur. Het landschap is veel ruiger en moerassiger. Henny en ik hadden net gezegd dat wij het eekhoorntje hadden gezien en gisteren een hert in het gras langs de weg hadden zien grazen, maar dat het ons tegenviel dat wij de rendieren nog niet gezien hadden!
Dit leek ons enorm om zo'n beest in het echt te zien! Ook nu hadden wij de innerlijke mens verzorgt en gestopt bij een Sami souvenirwinkel en eethuisje. Ik moest ook nog even naar de toilet, alleen dit was ergens anders dan in het eethuisje, dus Henny en ik gingen daar naar toe (jullie kunnen het straks op de foto zien) .., want de meeste die mij goed kennen weten dat ik niet op elke toilet ga..!!! Ik kan het verklappen.., ik ging niet! Het was een ouderwetse 'schijtdoos/ plee', zelfs ik ken deze niet meer van vroeger. Later had ik bij een andere Sami souvenirwinkel en eethuisje een foto gemaakt en eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat deze er beter uitzag. Wat ben ik blij met de camper, waar ik mijn eigen toilet heb, nou ja ik deel deze wel met Henny!
Later kwamen wij genoeg rendieren tegen. Tjonge wat een mooie beesten. In eerste instantie vallen zij niet zo erg op. Ik dacht schapen te zien.., maar het waren rendieren. Bij de laatste groep, helaas keerden zij zich om, om terug te gaan naar de beschutting, zag je hoe het mannetje de roedel beschermde. PRACHTIG!!!
De groep Nederlanders van NKC waren wij niet meer tegengekomen, zelfs niet op de camping van afgelopen nacht. Afgelopen nacht waren er Nederlanders, welke met de ANWB een reis maken Zweden / Finland. Zij waren al met de terugreis bezig. In de loop van morgen gaan zij richting Helsinki. Ach, je komt nog genoeg Nederlanders tegen, maar het was frappant dat wij dezelfde reis maken in hetzelfde tijdbestek en dan elkaar niet meer tegen komen... Dit kan natuurlijk altijd nog wel gebeuren.
Wij waren rond 16.00 uur lokale tijd op de camping Lomakiylä. Kregen internet toegang en ook kunnen wij op de Wifi, zodat wij ook weer via de smartphone contact hebben gehad met het thuisfront.
Henny bezig met de site en ik bezig met mijn smartphone, hahaha!
Nu dit verslag gauw gemaakt, zodat Henny deze dan nog hopelijk kan plaatsen.
Voor degene, die een reactie hadden geplaatst, hartstikke bedankt, want jullie vinden het leuk om het verslag te lezen en wij vinden het leuk om jullie reacties te lezen!
Morgen verlaten wij Finland en komen dan in Noorwegen terecht. Wij gaan dan naar de plaats Karasjok...

  • 14 Juni 2014 - 22:21

    Marian Hageman:

    Hallo Globetrotters,

    Wat een verslag zeg, maar wel leuk om allemaal te lezen.
    Hoeveel kilometer moeten jullie nog naar de Noordkaap ?
    In ieder geval wensen Arnold en ik jullie een goede reis naar de Noordkaap... in het Fins is dit > Arnold ja toivotan teille hyvää matkaa Nordkappiin ... hahaha

    Goed weekend, goede reis verder en we lezen het wel weer!

    Marian Hageman

  • 15 Juni 2014 - 21:43

    Marloes:

    Hallo hallo,

    Leuk verhaal weer! Maar eh; geen foto's van binnen in het wc'tje?? ;-)
    Ziet er allemaal erg goed uit, mooie rendieren, natuur en wat een schattig eekhoorntje. Heel veel plezier in Noorwegen; ik heb daar nog een vriendinnetje wonen en wel in Drammen!

    Dikke kus en tot snel! XXXX

  • 15 Juni 2014 - 21:51

    Jacqueline:

    Hoi lieve allebei, het is zooo leuk om julie verslagen te lezen! Ik kijk `s morgens altijd even op de tablet of er al weer wat nieuws te lezen is, erg leuk! Wat een avontuur en wat een mooie natuur! Blijf vooral genieten! Tot ht volgende verslag!! xxxxxxx Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 42498

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rondreis Spanje

05 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Scandinavië, Onze Reis naar de Noordkaap !!!

27 April 2012 - 21 Mei 2012

Ubatuba Brasil

Landen bezocht: