Onze reis naar de Noordkaap dag 13. - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 13. - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 13.

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

16 Juni 2014 | Noorwegen, Karasjok

16 juni 2014:

Zo heerlijk uitgeslapen, want wij nemen zelf vandaag ook een rustdag, alleen hebben wij op de planning staan om naar het Sami cultuurpark te gaan. Daarna even de was doen, want ja, dit gaat ook gewoon door. Voor de rest niets meer in de planning en dan zien wij wat de dag ons zal brengen...
Na ons ochtendritueel waren wij lopend naar het Sami cultuurpark gegaan. Het was indrukkend vooral de film over het leven van de Sami en hun mythologie, of te wel hen oorspronkelijke geloof het animisme. Voor de rest was het inderdaad wat ik jullie er gisteren over had verteld. In het Sami park was ook een restaurant en wij hadden daar heerlijk gegeten. Ons menu was rendiervlees, met wortelen, broccoli en aardappelpuree met uien en champignons in verwerkt.
Het was zo gek. Eergistermiddag ineens hagelbuien. Gister sneeuw en later weer hagel en als de zon scheen was het heerlijk warm. De wind is wel koud, maar deze ging geregeld liggen en dan was het zeer aangenaam. Het lijkt misschien wel een beetje op de wintersport, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Na terugkomst op de camping was het een drukte van jewelste. Naast ons een jong Duits stel, zij maakten zich bekend als Andi en Maxine. Ook de Nederlandse club van NKC waren gearriveerd. Vele reageerden spontaan, dat zij ons weer zagen.
Met Andi en Maxine hadden wij de rest van de avond doorgebracht. Met hen voetballen gekeken, Duitsland - Portugal (4-0) en later werden wij uitgenodigd voor de bbq. Wij hadden ook nog het een en ander in de kast, zodat wij het eten hadden gedeeld met elkaar. Later werd het koud, bleek 0 graden C te zijn, zodat wij nog even gezellig bij ons in de camper nagenoten van het eten en nog van gedachten hadden gewisseld. Voor ons alle vier was het een gezellige avond en Andi nodigde ons uit om eens bij hen in Frankfurt aan te komen.
Voldaan wat deze dag ons had gebracht waren wij naar bed gegaan met het besluit om morgen te vertrekken richting de Noordkaap, nog ongeveer 280 km te gaan...

• 17 Juni 2014 - 16:06

Anneke:

Wat een heerlijke reis maken jullie....en dat weer ,echt van alles wat.Was weer een genot om te lezen.
    maar dat ochtendritueel....is dat gewoon wassen scheren plassen......of iets anders ????hahahaha

• 17 Juni 2014 - 16:13

Marloes:

Hihi, ik had de foto's natuurlijk al per app ontvangen, dat zag er leuk uit! Oeh, nog maar 280 km tot de Noordkaap!! Het gaat nu dichtbij komen, spannend!!

XXXX van ons!

• 17 Juni 2014 - 17:51

Marian Hageman:

Hallo Henny en Maggy,

Kunnen jullie al merken dat de temperatuur naar beneden gaat of is het daar nog steeds lekker weer ?

Groetjes Marian

• 17 Juni 2014 - 22:13

Henny En Maggy :

Hoi Marian,

Wij maken sinds een paar dagen al van alles mee wat het weer betreft, hagel,zon hoog aan de hemel, gistermorgen zelfs sneeuw en vannacht -1, het is dus veel kouder geworden en vooral de avonden en nachten.

Groetjes Henny en Maggy.

• 17 Juni 2014 - 22:55

Karin Leenders:

vandaag voor het eerst

Hallo Henny en Maggy,

Vandaag voor het eerst jullie verslag gelezen, het ziet er erg leuk uit.
    Nog veel plezier op jullie reis.

Groetjes Karin.

• 19 Juni 2014 - 23:12

Annemiek:

Hallo, zit een beetje de dagen terug te lezen en vooral de foto's te bekijken maar wat mooi op de 16 juni. De tenten zijn erg groot goed te zien op de foto waarop jullie in de tent zitten.
    Mooie foto's allemaal. Alles zo groot en stil.
    Blijft op me lijstje staan.... Ooit hebben wij ook die vrijheid. Geniet er samen lekker van. Ik blijf foto's kijken.

groet Miek

• 21 Juni 2014 - 09:59

Arjan:

Wat een prachtige foto's en wat ziet dat eten er lekker uit!
    Rendiervlees mogen jullie voor mij ook wel een stukje van meenemen ;-)

Het is mooi om zo een andere cultuur te leren kennen en hoe zelfredzaam deze aardbewoners zijn en in het verleden waren, dat is fantastisch

Tot op heden de tuin nog niet hoeven te sproeien bij jullie ... Dat is dus het weer bij ons.

Rij voorzichtig.

Liefs Arjan en de kinderen