Onze reis naar de Noordkaap dag 25 - Reisverslag uit Strinda, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 25 - Reisverslag uit Strinda, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 25

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

28 Juni 2014 | Noorwegen, Strinda

28 juni 2014:

Het is zo fijn om gewekt te worden met zon! Wij wilden na ons ochtendritueel richting Ä gaan, maar dit werd ons afgeraden daar er veel wegwerkzaamheden waren en de daarbij files. Je zou zo 1,5 uur moeten wachten. Ook de veerboot vertrok maar drie keer per dag en dan was het nog maar de vraag of wij mee konden... Henny en ik besloten om dit maar niet te wagen, zodat wij dan ook maar van Lödingen de veerboot te nemen naar Bognes. Snel ons ochtendritueel gedaan en daar gingen wij dan dezelfde weg terug als wij gekomen waren. Dit was hetzelfde als van de Noordkaap, ondanks dat je de weg had gehad, zie je het terug, toch weer anders. En ook een gedeelte via een andere weg dan de bekende hoofdweg op het eiland.
Wij waren om 16.05 uur in Lödingen en konden om 16.30 uur met de veerboot mee. De reis zou een uur duren. Wij moesten wel de camper verlaten en hadden boven een soort hotdog gegeten en natuurlijk ook weer even 1000 gespeeld. Eer wij het wisten waren wij aan de overkant in Bognes. Wij werden verzocht terug te gaan naar de camper en reden om 17.30 uur van de veerboot af. Wij wisten dat NKC naar een camping in Innhavet ging, zodat wij daar dan ook maar naar toe gingen, want wij rijden de route van NKC en soms wijken wij er ook weleens vanaf. Bij de plaats Innhavet stonden twee campings in het boek en wij kozen voor Tommerneset Camping en ja hoor daar stonden de Nederlanders van NKC ook.
Naast ons kwam een echtpaar uit Noorwegen staan, zij gingen naar de Lofoten, dus daar waar wij net vandaan kwamen. Zij hadden een hele mooie camper een Laika. Wat dat betreft kijk je ogen uit naar al dat moois. De een heeft nog een mooier camper dan de ander, maar de onze heeft heel goed zijn best gedaan, want wij hebben samen al 5300 km erop zitten.

• 30 Juni 2014 - 09:50

Arjan:

Mooi om de ervaringen te lezen en de camper doet het prima!
    5300km is niet niks hoor!

Veel plezier nog.
    Liefs Arjan

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012