Onze reis naar de Noordkaap dag 27. - Reisverslag uit Bjerka, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 27. - Reisverslag uit Bjerka, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 27.

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

30 Juni 2014 | Noorwegen, Bjerka

30 juni 2014:

Henny en ik werden door de wekker gewekt, want Henny had beloofd aan de begeleider van NKC, dat wij op tijd weg zouden zijn, Wij stonden nl. op een plekje van een medereiziger van NKC, maar deze was uitgevallen door motorpech. Wij hadden gezien dat de camper werd op geladen bij de camping Tommerneset.
Tja en jullie weten beloofd is beloofd!
Dus snel onze ochtendritueel gedaan en om 10.00 uur reden wij van de camping af richting Bjerka. Het wordt voor jullie misschien een beetje eentonig, maar ik kan er niets aandoen, want nu ook weer zoveel natuurschoon onderweg gezien. Henny en ik blijven ons verbazen over zulke mooie plekjes en ongerepte natuur.
Wij reden de weg met nummering 812, deze moest ons naar de E6 brengen, maar tjonge wat een andere wereld... Het was er zó mooi en het weer was ons ook goed gezind dat wij besloten de lunch buiten aan een picknicktafel te doen. Met zo'n uitzicht moet je lunch goed smaken... Wij werden via borden gewaarschuwd dat er in dit gebied loslopende schapen waren en inderdaad wij kwamen er vele tegen, zelfs een ooi met lammeren lagen in een tunnel, daar schrokken wij van. De ooi had de koelte gezocht en ons een hartverzakking. Natuurlijk werd je door de borden attent gemaakt, maar je verwachtte geen schaap in een donkere tunnel. Henny en ik waren heel blij dat zij niet van ons waren geschrokken, want de ooi met lammeren bleven gewoon liggen alsof er niets aan de hand was...
Bij Medby draaiden wij de E6 op om deze snelweg, je moet deze vergelijken als de A1 bij ons, verder Zuidwaarts te gaan. Het is voor Noorwegen een snelweg, maar vergeleken bij ons een provinciale weg. Het is wel de Noordkaapweg.
Op een gegeven moment reden wij op 692m hoogte. Weer vele toppen met sneeuw bedekt en de natuur erg ruig. Ook het weer was veranderd nl. het regende af en toe. Op een gegeven moment kwamen wij bij de poolcirkel, natuurlijk hier woont de Kerstman niet, maar wij stopten toch maar om rond te kijken en de daarbij behorende foto's te maken.
Nadat Henny en ik ons hadden laten vereeuwigen op de foto bij het monument vervolgden wij onze weg naar Bjerka. Voor Bjerka ligt een stad met de naam
Mo I Rana en hier hadden wij nog een paar boodschappen gedaan. Wij moesten nog 25 km eer wij in Bjerka zouden zijn.
In Bjerka vonden wij snel een camping en de camper op een mooi plekje gezet, stoelen en tafel naar buiten... Rust voor de camper en ons! Voor ons een knabbelzoutje en een pilsje... Proost!

• 01 Juli 2014 - 07:27

Jacqueline:

Goedemorgen allebei,

Het verhaal is er nog niet maar......de foto's al wel en het ziet er weer geweldig uit. Nu de zon schijnt komt het nog mooier over! Zelfs de schapen genieten van het mooie weer, erg leuk. Maak er vandaag weer een gezelige en leuke dag van!

Dikke kus Jacqueline

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012