Onze reis naar de Noordkaap dag 30 - Reisverslag uit Dombås, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 30 - Reisverslag uit Dombås, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 30

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

03 Juli 2014 | Noorwegen, Dombås

3 juli 2014:

De reis naar Dombäs zou niet zo lang zijn, waardoor Henny en ik hadden besloten geen wekker te zetten. Wij werden rond 09.30 uur wakker en waren op ons gemak aan onze ochtendritueel begonnen. De boel netjes opgeruimd en verlieten de camping om 11.30uur.
De navigatie stuurde ons weer de E6 op en zo zakten wij naar beneden.
Wederom mooie vergezichten en mooie natuur. Elke dag hoop ik nog een eland te zien, maar denk dat ik dit kan vergeten. Er staan genoeg waarschuwingsborden van opgelet er kunnen elanden oversteken en zelfs borden met de waarschuwing van overstekende schapen, deze laatste hebben wij dan ook regelmatig mogen aanschouwen, maar een eland helaas nog niet...
Om 16.00 uur waren wij in de plaats Dombäs aangekomen. Deze plaats heeft een mooie kerk. Een leuk winkelcentrum, waar wij onze boodschappen deden. Vers brood en iets te drinken. Gisteren hadden wij nog iets voor de bbq gekocht, maar door de wind hadden wij dit niet gedaan en het weer was ons nu wel goedgezind, zodat wij dit konden gaan doen. Het smaakte goed!
Henny en ik waren net klaar met de bbq toen onze campingburen thuis kwamen, dit was een echtpaar uit Holten en zij hadden een zwarte cockerspaniël, Mara, bij zich. Een scheet van een hond.
Henny had de camper een beetje raar neergezet, maar wij stonden zo mooi waterpas zonder daarvoor rare fratsen uit te moeten halen en vroeg of zij bezwaar hadden hoe de camper stond. Gelukkig voor ons hadden zij er geen moeite mee.
Door de hond kregen wij contact met hen en uit hun verhalen maakten wij op dat zij al een lange tijd hier hun vakantie doorbrachten. De route van NKC is gewoon de E6 blijven volgen, maar volgens hen was dit zonde, want je kreeg dan niet meer zoveel moois te zien. Meer in het zuiden zijn de Noren de E6 aan het verbreden en het wordt dan een echte snelweg, zoals wij die kennen. Op hun advies kregen wij van hen een mooie route en Henny en ik dachten erover om hun advies te gaan opvolgen.
Op de camping was geen Wifi, zodat wij geen update van het verslag konden versturen. Aan de kinderen laten weten dat alles goed was gegaan en wij speelden nog een potje duizenden, eer wij ons bed opzochten. Welterusten!

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012