Onze reis naar de Noordkaap dag 31 - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 31 - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 31

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

04 Juli 2014 | Noorwegen, Beitostøl

4 juli 2014:

Henny en ik hadden heerlijk geslapen. Wij ontwaakten om 09.30 uur. De zon scheen al goed in Dombäs. Tijdens ons ochtendritueel merkten wij dat de buren ook wakker waren. Mara kwam al kwispelend naar ons toe om ons te begroeten. De buurvrouw vroeg of wij nog hadden nagedacht over de route. Henny en ik vertelden haar dat wij de route willen gaan doen en of zij ons kon vertellen of wij er genoeg tijd voor zouden hebben. Volgens haar moest het makkelijk kunnen en zelfs met nog een aantal bezienswaardigheden te bezoeken. Wij overlegden of wij vandaag in Dombäs zouden blijven of doorgaan. De camping was heerlijk rustig, maar het weer zou verslechteren en het leek ons dan maar beter om een stukje verder te trekken.
Tegen 13.00 uur vertrokken wij en heel benieuwd wat ons te wachten stond... Net onderweg zijnde hadden wij brand geroken. Wij keken om ons heen of wij wat zagen en elke keer dachten wij daar is het, maar daar was het niet. Eigenlijk dachten wij er niet meer aan en ineens zagen wij brand in de bergen. Ik kon het niet laten om hier al rijdende een foto, van te maken.
De route welke wij willen gaan doen is van Dombäs tot Otta (E6), dan naar RV 15 vervolgen naar Randen waar wij de RV 51 nemen. Je rijdt dan in het natuurgebied Jotunheimen en ook hier is het mooi, welke kant je ook maar op keek. Er zijn hier ook Sami nederzettingen.
Ook hier zien wij de waarschuwingsborden van de elanden en de schapen. Schapen gezien, máár geen elanden wel overstekende koeien!
Deze weg, de RV 51, loopt tot en met Fagernes, maar zover waren wij niet gekomen. Bij Maurvangen vonden wij een mooie camping. De eigenaar is van oorsprong een Duitser. Het ziet er goed uit en wij konden vanavond ook voetballen kijken. De eerste wedstrijd was Frankrijk - Duitsland, waar Duitsland ( 0 -1 ) had gewonnen. Tijdens de wedstrijd zaten wij aan tafel met twee Duitse echtparen en jullie raden het nooit.., ook zij kwamen uit de buurt van Frankfurt. Straks nog naar de andere wedstrijd Brazilië - Colombia kijken... aan dezelfde tafel met dezelfde mensen als net. Henny had Andi een sms-je gestuurd om hun te feliciteren met de overwinning. Andi belde ons meteen om even met ons te praten en ons morgen succes met de wedstrijd te wensen. Hij vroeg waar wij waren en hij kende deze omgeving dat volgens hem héél mooi is. Nou dit kunnen wij beamen!!!
Hebben net de wedstrijd Brazilië - Colombia ( 2-1 )nog gezien en Brazilië is de tweede halve finalist tegen Duitsland en morgen zijn wij aan de beurt tegen Costa-Rica we hopen het te gaan beleven. Tot morgen .......

• 05 Juli 2014 - 09:42

Cynthia:

Hoi mama en Henny,
    Ik heb even een paar dagen bijgelezen en foto's bekeken wat een mooie natuur is daar zeg! Adembenemend! En leuk hè hoe huisdieren contacten leggen tussen de mensen. Wij (Jan, Levi en ik) zijn nog in Veenendaal en gaan vanavond bij vrienden van Jan naar t voetbal kijken..... Ook hier gebeuren een hoop leuke dingen. Veel plezier en ik hou van jullie! X