Onze reis naar de Noordkaap dag 32. - Reisverslag uit Hovda, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 32. - Reisverslag uit Hovda, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 32.

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

05 Juli 2014 | Noorwegen, Hovda

5 juli 2014:

Rond 09.30 uur waren wij uit bed gekomen. Gelukkig stond de zon weer aan de hemel. Voor het eerst hadden wij het gisteravond weer schemer zien worden, want dit was ons meteen opgevallen, maar was het jullie vergeten te mededelen, dus bij deze.
Na ons ochtendritueel ruimden wij de boel op om te kunnen vertrekken. De camping was goed hoog in de bergen en voor sportievelingen een ideale plek. Er werd dan ook veel georganiseerd op dit gebied.
Tegen de middag vertrokken wij van de camping en zouden wel zien waar wij uit zouden komen... het is zo mooi in dit natuurgebied. Wij verlieten de plaats Maurvangen richting Fagernes. Op een gegeven moment waren wij op 1398 m hoogte en reden wij tussen de sneeuw, en in en de mist om ons heen. Wat een mooie kleine wereld.
Onderweg kwamen wij nog een Sami nederzetting tegen en Henny en ik waren daar voor even gestopt. Even rondkijken, maar helaas kon ik er niets vinden. Ik had hier graag een souvenir willen kopen, maar vele spullen hadden het net niet. Denk je iets gekocht te hebben van een Sami en dan is het made in China... hahaha..!
Wij vervolgden onze weg naar Fagernes. Henny en ik zijn blij met de keuze, welke wij op aanraden van onze campingburen, om deze route te gaan volgen. Wij hebben er geen moment spijt van, want wij zien nu echt hele mooie vergezichten. Bij de plaats Beitostol, met een o met een/ doorheen, hadden wij onze kleine boodschappen gehaald. Deze plaats is een bekende wintersportplaats en ziet er ook zo naar uit. Nooit dat ik dit in het echt had gezien, maar van foto's van anderen kan ik het mij herinneren.
Na de boodschappen gedaan te hebben vervolgden wij onze weg. In Fagernes moesten wij richting Gol de RV51 blijven vervolgen. Net voor Gol vonden wij een leuke camping en het was tijd om er een op te gaan zoeken, want wij willen natuurlijk het voetballen niet missen. Deze middag hadden wij 92 km gereden met klimmen en dalen en wild, natuurlijk schapen, op de weg. Van Argentinië - België hadden wij het verslag via de NOS Radio 1 gehoord. De Belgen kunnen naar huis, want zij verloren met de eindstand 1-0.
Tijdens deze wedstrijd hadden wij onze mail gecheckt en Henny de foto's van de vorige dagen uitgezocht en ge-upload naar het reisverslag van de vorige dagen.
Daarna gegeten en nu zijn wij klaar voor de wedstrijd Nederland - Costa Rica. Wij duimen en wensen dat wij door mogen naar de halve finale...

• 05 Juli 2014 - 21:55

Jacqueline:

We nu gaat het bijna beginnen, de voetbalwedstrijd dus, ga er van genieten en we hopen er het beste van, toch!

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012