Onze rondreis Spanje dag 6. - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 6. - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 6.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

09 Mei 2016 | Spanje, Peñíscola

Ook vandaag werden wij gewekt met regengekletter op het dak. Nadat wij buiten hadden gekeken en zagen, tot onze schrik, dat het erg zwaar bewolkt was en het vandaag echt niet eruit zou zien dat het zou gaan opklaren, besloten wij te gaan vertrekken.
Na het ontbijt snel de boel afgebroken en opgeruimd. Afscheid genomen van de bekenden en van de familie. Zij wensten onze een goede voortzetting van onze trip en hoopten ons weer een volgende keer welkom te mogen heten.
Vanuit Pineda de Mar richting Peniscola, dit zoveel mogelijk via de kustweg N11 en later N340. Prachtige rit!
Zo waar bij Tarragona werd het droog en klaarde het goed op. Henny en ik waren blij dat wij er schijnbaar goed aan hadden gedaan om onze reis voort te zetten.
Helaas, hoe dichter wij bij onze eindbestemming kwamen, hoe bewolkter en natter het werd. Ondanks dit hadden wij toch wel genoten van de tocht.
Peniscola ligt aan de Costa de Azahar, een flinke badplaats met een lange boulevard met allemaal hotels en appartementen. Het oude centrum ligt prachtig op een schiereiland in zee, gedomineerd door een kasteel, een prachtig gezicht. Wij hadden snel de camping Le Eden gevonden.
Na de inschrijving en gegeten te hebben in het bij behorende restaurant waren wij nog even gaan wandelen over de boulevard richting het centrum. Gelukkig was het droog geworden, maar de boulevard had nog grote plassen water.
Morgen willen wij het centrum gaan verkennen... Henny en ik hebben daar nu al zin in. Een hoopvolle gedachte dat de weergoden ons goed gezind zullen zijn...

• 13 Mei 2016 - 13:04

Arjan En Suzanne:

Wat jammer van het weer!!

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012