Onze rondreis Spanje dag 7. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 7. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 7.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

10 Mei 2016 | Spanje, Benidorm

Gelukkig werden wij wakker zonder het gekletter van de regen op het dak. Zouden wij nu eindelijk een beetje het weer op onze hand krijgen, want alles ziet dan vriendelijker uit en kunnen wij nog meer genieten van onze reis.
Snel even de camper van binnen opgeruimd en daar vertrokken wij richting de boulevard. Gisteravond hadden wij gezien dat wij langs de weg konden parkeren, tenminste wanneer je een parkeerkaartje kocht. Vrij vooraan de boulevard was nog genoeg ruimte, zodat wij de camper daar parkeerden en nadat wij een parkeerkaartje hadden gekocht en deze achter het raam hadden gedaan gingen wij op pad.

Onderaan de rots op het schiereiland ligt de vissershaven. Via de oude stadspoort liepen wij langs de muren naar boven tot aan het kasteel en de kerk, onderweg met een schitterend uitzicht op de kust. Tussen de muren bevinden zich witte huizen, smalle straatjes, heel veel winkeltjes en restaurantjes. Het was er gezellig druk.
Net na de middag kwamen wij weer terug bij de camper. Eerst nog iets gegeten en gedronken te hebben, vervolgden wij onze tocht.
Wij vertrokken met bewolking uit Peniscola richting Valencia. Henny en ik hadden besloten om in plaats van naar Calpe naar Benidorm te gaan, waar een vriendin van mijn moeder, Corry, woont. Ik heb met haar via social-media contact en had haar laten weten dat Henny en ik plannen hadden om een rondreis Spanje te gaan doen. Ik had haar zo'n 20 jaar geleden voor het laatst gezien. Zowel Corry als ik vonden het leuk, om elkaar weer eens te ontmoeten en zij kon dan gelijk met Henny kennismaken.
Wij werden elke keer via de A7 gestuurd, maar bij Valencia zetten wij de camper op een parkeerplaats om op de kaart te zoeken naar de oude kustweg, N332. Terwijl wij dit deden begon het stevig te regenen, onweer en ook nog een fikse hagelbui. Gelukkig duurde deze buien niet zo lang. De navigatie op de plaats Denia gezet , zodat wij zeker wisten dat wij de kustweg bleven volgen. Prachtige rit. Henny en ik genoten ervan.
Op de route bracht ik Corry op de hoogte dat wij onderweg waren naar Benidorm en dat wij naar haar toe kwamen. Zij vertelde mij waar wij de camper zouden kunnen parkeren en dan haar bellen, zodat zij dan naar ons toe kwam. Het was toch even zoeken, maar wij vonden de afgesproken plaats. Na haar nogmaals gebeld te hebben kwam zij aan gelopen. De 20 jaren vielen weg, want daar was Corry ineens. Wij begroetten elkaar hartelijk en ik stelde Henny aan haar voor. De 20 jaar viel niet in een paar uurtjes te bespreken onder het genot van een drankje en een etentje, zodat wij besloten gezellig bij Corry te blijven.
Henny was terug gegaan naar de camper en ik bleef bij Corry.
Morgen willen wij in Benidorm naar Playa Levante gaan.

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012