Onze rondreis Spanje dag 13. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 13. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 13.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

16 Mei 2016 | Spanje, Granada

Wij werden heerlijk gewekt en zodra wij onze ogen opende zagen wij een heel mooi uitzicht! Gisterenavond had Tino, de campingbeheerder, ons verteld om tickets voor Alhambra te bestellen, omdat het meestal erg druk is en om teleurstelling te voorkomen. Wij zaten gisterenavond gezellig
met elkaar te kletsen, dat wij dit helemaal vergeten waren te doen, dus voordat wij vertrokken eerst de tickets bestellen. Henny vroeg Tino via welke website hij de tickets zou kunnen bestellen... Tino haalde ook zijn laptop erbij en zie beiden heren waren aan het zoeken... Helaas via de website helemaal uitverkocht! Voor het eerst kon je voor 2 juni tickets bestellen. Pech!
Nadat wij afscheid hadden genomen van Tino vertrokken wij. Henny en ik hadden gisterenavond van Tino nog een kaart gekregen van dit stuk Andalusië en ook van Tino de nodige tips. Wij vervolgden
de toeristische route door de Alpujarras. Wij kozen voor de noordelijke route. De wegen zijn hier smaller en steiler dan de zuidelijke route, maar het moest volgens onze reisbeschrijving en het advies van Tino veel mooier zijn. Henny durfde dit wel aan, want daar is hij ervaren genoeg voor. De route leidt weer door een prachtig berggebied en langs witte bergdorpjes zoals Trevelez, het hoogste dorp van Spanje op maar liefst 1600 meter. Zowaar hier zagen wij wel de besneeuwde bergtoppen van Siërra Nevada. Van Trevelez ging de reis naar het leuke plaatsje Pampaneira, centrum van handwerkkunst. Daar wandelden wij door de gezellige straatjes, welke volhangen met handgemaakte kleden, kleding, sieraden en keramiek. Naast de winkeltjes waren er voldoende restaurantjes, zodat wij daar ook wat dronken op een terrasje.
Langzamerhand gingen wij afdalen en kwamen aan het einde van de middag aan op de camping Reina Isabel in La Zubia, dit is een voorstadje van Granada.
Bij het inschrijven vroegen wij of wij via de receptie tickets voor Alhambra konden kopen, maar dit niet, wel reserveren... En ja dit kon, maar a.s. donderdag voor het eerst... Maakt niet uit, want dan blijven wij hier een paar dagen staan, één dag meer dan onze planning was, maar ALHAMBRA moet je gezien hebben als je Granada bezoekt !!

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012