Onze rondreis Spanje dag 16. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 16. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 16.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

19 Mei 2016 | Spanje, Granada

Goed geslapen, want de temperatuur is overdag heerlijk en 's avonds koelt het af, zodat wij goed slapen. Vol verwachting en gezonde spanning hebben Henny en ik ontbeten, om later op tijd naar Alhambra te kunnen gaan. Wij hadden er al zoveel over gehoord...
Tegen het einde van de morgen gingen wij per bus naar Granada en bij de halte daar namen wij een taxi naar Alhambra. De chauffeur vroeg of wij al tickets hadden, zodat hij ons bij de juiste plek afzette en vertelde ons waar wij heen moesten. Onze tickets konden wij eerder ophalen, maar konden pas om 14.00 uur naar binnen. Het eerste waar Henny en ik naar toe moesten was het Nasridenpaleis, omdat op onze tickets een gereserveerde tijd voor entree voor dit paleis stond en anders kun je er niet meer in. Het Nasridenpaleis is een schitterend geheel van Moorse kunst met prachtig stucwerk, gedecoreerde plafonds, bogengalerijen, mozaïeken, binnenplaatsen met fonteinen en waterpartijen; schitterend! Na de bezichtiging van dit paleis kun je op je gemak van alles bekijken... Alhambra is een groot complex en bestaat uit het Alcazaba, het oudste deel met massieve torens en muren. Van bovenaf een mooi uitzicht over het paleis en over Granada. Het tweede paleis is het Renaissancepaleis van Karel V, dit paleis had geen Moorse invloeden. Het vierde paleis is het hooggelegen Generalife, het zomerpaleis met vijvers en fonteinen, prieeltjes, pergola's met heerlijk geurende bloemen en overal het mooie uitzicht over Granada en Siërra Nevada.
Henny en ik keken onze ogen uit! Zo indrukwekkend en o zo mooi. Henny en ik hadden ruim 16.000 stappen ( dat stond op onze stappenteller) daar bij Alhambra gezet. Om 19.00 uur verlieten wij het Alhambra en gingen met een minibus terug naar het centrum van Granada. Daar aangekomen namen wij iets te eten bij de Shoarma King om onze dag voor ons op de juiste manier af te sluiten.
Morgen vertrekken wij weer, maar Granada was zeer zeker de moeite waard!

• 23 Mei 2016 - 09:50

Corrie:

War een prachtige verslagen,ik geniet mee met jullie verslag,groetjes Corrie.

• 23 Mei 2016 - 12:56

Suzanne, Arjan En De Kinderen:

Fijn dat jullie het lekker hebben en genieten van al het moois dat Spanje te bieden heeft.

Liefs van ons XXX

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012