Onze rondreis Spanje dag 22. - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 22. - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 22.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

25 Mei 2016 | Spanje, Dos Hermanas

In Benajarafe hadden wij een ander echtpaar ontmoet en zowaar kwamen wij hen hier ook tegen. Zij hadden wat problemen, het alarm van de camper ging steeds af, met hun camper. Wij hadden op de camping daar wat met elkaar opgetrokken. Hij heet Gerard en zij heet Ditha. Hartstikke leuk om elkaar hier op de camping tegen te komen. Het probleem was nog niet helemaal opgelost, maar zij kunnen niet zo snel geholpen worden, omdat er speciale festiviteiten in Sevilla zijn en het alarm was niet meer afgegaan.
's Morgens kwam Gerard vragen of wij met hen mee wilde gaan naar Sevilla. In eerste instantie doen zij net als wij de stad verkennen met een hop on, hop off bus en later ergens uitstappen om dan een onderdeel beter te bekijken. Henny en ik leken ons wel leuk om met hen mee te gaan, zodat wij met z'n vieren richting de bus liepen om met de bus (voor € 1,65 p.p. enkele reis) naar het centrum van Sevilla te gaan en daarna met de hop on, hop off bus verder te gaan.
Het weer was uitstekend en wij genoten van Sevilla. Ook dit is een mooie stad met vele bezienswaardigheden. Wij waren in de wijk Arenal uitgestapt, om ons te goed te doen aan de Sangria en daarna hadden wij deze wijk te voet verder ontdekt. Sevilla heeft ook veel mooie gebouwen, kerken en een Kathedraal y Giralda, maar deze was gesloten, omdat de kathedraal gereed werd gemaakt voor de Processie voor morgen. Nadat wij geruime tijd in deze wijk hadden gewandeld gingen wij Tapas eten. Hierna gingen wij weer terug waar wij de hop on, hop off bus waren uitgestapt om verder te gaan met de route. Bij Torre del Oro kregen wij te horen dat de bus niet verder ging en wij moesten wachten op de volgende bus. Het wachtten zou een kwartier zijn en inderdaad dit was ook zo. Ondertussen was het 21.00 uur en wij besloten zodra wij bij het beginpunt terug kwamen de gewone bus terug te nemen naar de camping. Zowel Gerard, Ditha, Henny en ik hadden de 'pap op'. Tegen 22.00 uur kwamen wij moe, maar voldaan terug op de camping.
Onder het genot van en kop koffie namen wij de dag door en spraken af om de volgende dag rond 11.00 uur nogmaals naar Sevilla te gaan om de Processie te bekijken.

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012