Onze rondreis Spanje dag 32. - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 32. - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 32.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

04 Juni 2016 | Frankrijk, Bergerac

Henny en ik hadden goed geslapen. Toen wij opstonden zat alles potdicht; de wolken hingen weer goed laag en daarboven zagen wij toch nog een stukje blauwe lucht. Volgens de camping eigenaresse beloofde het goed weer te worden... Ach wij zullen het wel zien!
Henny en ik reden naar de Dordogne. Wij waren al eens in de Dordogne geweest en voor Henny is het een soort thuiskomen, want ooit had hij daar een huisje. Bij de Dordogne hebben wij beiden goede herinneringen aan. De Dordogne is een mooie omgeving met veel wijngaarden, oude stadjes en kastelen en goede keukens. Ons doel is Bergerac. Wij waren in dit stadje al eens eerder geweest en het leek ons leuk om dit nogmaals aan te doen. In Bergerac is er een camping n.l. camping Municipal La Pelouse, een eenvoudige, maar mooi gelegen camping, welke uitzicht heeft over het stadje.
Daar aangekomen bleek de camping door de wateroverlast van de afgelopen dagen dicht te zijn... Gelukkig zag Henny iemand het grasmaaien en vroeg aan hem of wij toch eventueel bij de camping mochten blijven staan. Volgens diegene was dit geen bezwaar, maar wij moesten wel de waterhoogte van de Dordogne in de gaten houden. Terwijl wij daar stonden kwamen er meer campinggasten aan en Henny vertelde aan hen dat zij eventueel mochten staan. Met het gevolg dat wij samen met 4 andere Nederlandse stellen daar op de serviceplaats van de camping hebben gestaan.., Camping Hollandia!
Wij maakten kennis met de anderen en namen in elkaars gezelschap iets te drinken. Het leek ons een leuk idee om uit eten te gaan. Later liepen wij in 10-15 minuten door het park via de oude brug naar het Middeleeuwse centrum. Smalle straatjes met oude vakwerkhuizen en veel gezellige pleintjes. Wat Henny en ik nu heel erg leuk vonden was dat wij met z'n allen bij een restaurant gingen eten, waar wij ooit met andere vrienden hadden gegeten...
Doordat de camper niet aangesloten kon worden op de elektriciteit waren wij genoodzaakt om verder te trekken, waardoor wij dit keer het standbeeld van de beroemde Cyrano de Bergerac niet konden begroeten.
Hopelijk komen wij nog eens terug in dit leuke stadje!

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012