Onze reis naar de Noordkaap dag 16. - Reisverslag uit Elvebakken, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 16. - Reisverslag uit Elvebakken, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 16.

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

19 Juni 2014 | Noorwegen, Elvebakken

19 juni 2014:

Wij waren best wel moe en hadden besloten geen wekker te zetten. Ik werd eerst om 07.00 uur wakker, maar vond dit toch wel iets te vroeg. Even naar het toilet en de verwarming in de camper aangezet op 20 graden, zodat het lekker behaaglijk zou zijn als wij eruit kwamen.
Gelukkig dommelde ik nog even in, maar werd om 08.30 uur weer wakker en besloot er alvast uit te gaan. Henny liet ik nog maar even liggen...
Ik begon alvast aan mijn ochtendritueel en ging daarna het verslag van de vorige dag maken onder het genot van een beker thee. De beker, welke wij kado kregen van de kinderen met de kleinkinderen erop. Henny had de avond ervoor na het voetballen nog de foto's op het externe geheugen gezet en zodra mijn verslag af was kon hij deze dan tegelijk met de foto's op de site plaatsen. Nadat ik ermee gestopt was maakte ik Henny wakker. Ook hij werd op zijn gemak wakker. Buiten de camper was het weer niet goed, want het regende nog steeds... Na ons ontbijt ging Henny richting de wasgelegenheid. Ik ruimde de camper een beetje op. Zodra Henny terug kwam pakte hij de laptop om zowel het verslag als de foto's op de site te zetten. Er was alleen internet in het hoofdgebouw. Ik had koffie gezet en nam de spullen mee, om daar koffie te drinken. Ik had ook mijn telefoon bij mij, zodat ik nog even gauw met de kinderen contact kon maken. Zo blijven wij toch van elkaar op de hoogte. Wij zien heel veel moois, maar ik moet toch ook wel bekennen dat ik mijn kinderen en kleinkinderen mis. Wij zijn nu toch alweer 16 dagen weg.
Het internet was zo goed dat Henny gelijk alles van de reis had bijgewerkt en op de site geplaatst. Ik was nog even over de camping gaan wandelen en had met mijn telefoon nog even een paar mooie foto's gemaakt. Weet je, het is er zó rustig en ontspannen!!! Heerlijk! Wij waren nog de enige aanwezige...
Wij verlieten de camping Solvang net na de middag. Wij zagen wel waar en wanneer wij zouden stoppen. In Alta nog een paar kleine boodschappen gedaan en de camper te drinken gegeven en daar gingen wij, op pad. Ik ben blij om jullie te kunnen vertellen dat toen wij de camping verlieten het weer ons goed gezind was, want zo waar de zon ging schijnen! Net Alta uit zagen wij het infobord van Alta - museum met de rotstekeningen.., daar het weer eindelijk goed was waren wij hierheen gegaan. Op ons gemak hadden wij de wandeling gedaan en de rotstekeningen bewonderd. Voor ons liepen vier mensen, laten deze uit Bergen Lb. en Beugen komen. Met hen leuk gekletst onder het wandelen, zelfs een van hen kende een collega van Henny. De wereld is toch klein hè.
Om 17.00 uur verlieten wij het museum op weg richting Skibotn.
Tjonge wat een mooie rit; de ene fjord nog mooier dan de andere, dit was echt genieten. Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen zien op de foto's.
Om 19.15 uur zagen wij een bordje met een camping met de naam
Arctic FjordCamp. Deze camping hadden wij genomen en wij kwamen weer op een heel mooi plekje!!!
Morgen vervolgen wij onze reis naar Skibotn...

  • 19 Juni 2014 - 23:30

    Jan Wolf:

    Wat een boeiend geschreven reisverslag. Vooral als je de genoemde route zelf ook hebt afgelegd vorig jaar. Al was dat in een comfortabele touringcar van Bolderman. Wij hadden in dezelfde periode echter prachtig weer met temperaturen tussen de 20-25 graden. Er staat jullie nog heel wat moois te wachten. Als jullie nog naar de Lofoten gaan helemaal. Kijk reikhalzend uit naar de volgende verslagen, ben toch heel nieuwsgierig naar dat ochtendritueel! Fijne reis verder.

  • 21 Juni 2014 - 07:29

    Anneke:

    Ondanks het slechte weer toch prachtige foto''s....veel plezier...en goeie reis verder.

  • 23 Juni 2014 - 09:37

    Marloes:

    Wéér zulke mooie foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 42538

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rondreis Spanje

05 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Scandinavië, Onze Reis naar de Noordkaap !!!

27 April 2012 - 21 Mei 2012

Ubatuba Brasil

Landen bezocht: