Onze reis naar de Noordkaap dag 23. - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 23. - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 23.

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

26 Juni 2014 | Noorwegen, Kabelvåg

26 juni 2014:

Na zo'n gezellige avond van gisteren hadden Henny en ik besloten om nog een nacht hier op deze camping te blijven. Het zou morgen mooi weer zijn. Ik kon dan mooi de was doen en wij moesten weg om een gasfles te laten vullen. Gisteravond had Andi aan Henny verteld waar hij dit kon laten doen. Ook had de eigenaresse van de camping verteld dat in Kabelväg een braderie was en deze zou drie dagen duren, dan kunnen wij dit ook gaan bekijken. Eigenlijk is dit ook wel een hele mooie camping. Nu wij toch niet doorreizen kan ik jullie ook meer vertellen hoe de campings over het algemeen hier in Scandinavië eruit zien.
Wij waren om 09.00 uur uit bed gegaan en op ons gemak ons ochtendritueel gedaan.
De zon scheen al heerlijk, volgens ons een goed teken. Het weerbericht was droog en zonnig met 9 graden Celsius. In de zon leek het veel warmer. Gelukkig, want dit hadden Henny en ik wel weer eens verdiend! Op ons gemak hadden wij e.e.a. op de camping gedaan en ik wachtte dat ik mijn was in de machine kon gaan doen. Het wasprogramma duurt best lang en ik zou nadat de wasmachine leeg was aan de beurt zijn. Daar wachtten wij op en dan konden wij een poosje wegblijven.
Vanmorgen had ik dan foto's gemaakt van de camping. Elke camping heeft douche- en toilet gelegenheden. Ook hebben zij een ruimte waar je kunt koken en eten en eventueel de hele avond kunt verpozen. Dit is vooral voor de mensen die trekken met de fiets. Op deze camping is het heel luxe en ik had het getracht jullie dit te laten zien met de bijgevoegde foto's. Eindelijk zat mijn was in de wasmachine en konden wij ruim twee uur weg, zodat wij de gasfles lieten vullen en naar de Lofotkatedraal, deze ligt tussen Svolvaer en Kabelväg in Vägan. Hij is helemaal van hout. Deze is speciaal gebouwd voor de vissers. Men was begonnen met de bouw in 1895 en was gereed in 1898. Nadat wij de kathedraal hadden bezocht gingen wij naar de braderie in het centrum van Kabelväg. Een leuke plaats en ook hier had ik foto's gemaakt.
Terug op de camping hadden wij heerlijk in de zon genoten van een beker thee. In de zon was het 16 graden Celsius. Ondertussen was mijn was ook klaar en kon ik deze ophangen. Zo'n rustdag bevalt ons wel, maar morgen gaan wij verder de E10 af richting Ä.

  • 27 Juni 2014 - 12:12

    Jan Wolf:

    Ja, aan de Lofoten heb ik mijn hart verloren. Er heerst daar zo'n bijzondere sfeer, iets tussen lieflijks en mysterieus. En dan ook nog die overweldigende natuur. Dat is bijna niet na te vertellen, maar moet je met eigen ogen aanschouwen. Wij arriveerden daar met de boot vanaf Melbu.
    Verslag weer heerlijk om te lezen. Kijk alweer uit naar de volgende. Blijf genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 42586

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rondreis Spanje

05 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Scandinavië, Onze Reis naar de Noordkaap !!!

27 April 2012 - 21 Mei 2012

Ubatuba Brasil

Landen bezocht: