Onze reis naar de Noordkaap dag 37 - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze reis naar de Noordkaap dag 37 - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze reis naar de Noordkaap dag 37

Door: Henny en Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

10 Juli 2014 | Duitsland, Bremen

10 juli 2014.

Ondanks dat Nederland gisteravond had verloren, wat wij nog steeds jammer vinden, hadden wij toch een goede nachtrust gehad. Wij werden weer heerlijk wakker met een strakke blauwe hemel en het zonnetje aan de hemel.
Wij realiseerden ons dat onze vakantie er bijna opzit. Het leek Henny en mij zo'n lange periode, maar nu moeten wij eerlijk bekennen dat de vakantiedagen toch nog snel voorbij zijn gegaan. Wij hadden ons geen moment verveeld...
Henny en ik besloten om aanstalten te maken voor ons vertrek, maar natuurlijk moeten wij ons ochtendritueel niet vergeten...
Nadat wij gereed waren voor vertrek hadden wij bij de receptie ons verblijf op de camping afgerekend en op naar het volgende stuk! Dag Mejdal...
Henny en ik hadden besloten om de weg met nummering 11 te blijven volgen tot aan de plaats Skaerbaek, want daar had je de weg met nummer 14 dat naar het eiland Romo (beide o's met /)leidde.
Oh, wat is dit een mooi eiland! Het ligt via een opgespoten dijk verbonden aan het vaste land.
Je kunt je ogen niet geloven hoe mooi het hier is. Ook hier kun je met je auto het strand op rijden. Een strand van zeker 600 à 700 mtr. waar je de auto kan parkeren, want het zand is daar hard en dan moet je 150 m lopen om bij de zee, de Noordzee, te komen. Mochten jullie hier ooit in de buurt komen dan kunnen wij jullie dit eiland aanraden.
De camper stond mooi geparkeerd op het strand en wij zaten net iets te drinken toen er een andere camper naast ons kwam staan. De bestuurder stond voor onze camper met zijn hoofd te schudden, waarop Henny en ik elkaar aankeken van wat moet deze man van ons.... Henny liep naar hem toe en het was een Belg, die zijn medeleven over het gespeelde voetbal van gisteravond aan ons liet blijken. Volgens hem hadden wij (Nederland) deze wedstrijd moeten winnen...
Na dit gesprek sloten wij de camper af en vertrokken richting het strand om naar de zee te gaan. Wij genoten beiden hiervan, net een stel kleine kinderen..., zand, water en de wijdste verte...! Jullie begrijpen wel dat wij hier een middag konden verblijven. Voldaan gingen wij terug naar de camper, deze stond nog geduldig op ons te wachten.
Wij vervolgden onze reis richting Tonder, o met /, daar de grens over naar Duitsland.
Dag Denemarken... en hallo Duitsland!
Nu realiseren wij beiden dat onze vakantie bijna voorbij is...
Net voor Bremen vonden wij een slaapplaats.