Onze rondreis Spanje dag 12. - Reisverslag uit Laroles, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 12. - Reisverslag uit Laroles, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 12.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

15 Mei 2016 | Spanje, Laroles

Vandaag gingen wij van Cabo de Gata naar Alpujarras, het voorgebergte van de Siërra Nevada. Wij gingen met een omweg via Los Molinos del Rio, gelegen in een wit karstgebergte, in de Juratijd ( circa 150 miljoen jaar geleden) ontstond op de zeebodem een kalksteenlaag, die door het geologische geweld van het Afrikaanse continent zo'n 1200 meter de lucht in werd gedrukt. De erosie deed de rest. Zo ontstond een wonderbaarlijk landschap, met mooie vergezichten.
Daarna volgde Sorbas, een wit stadje gebouwd op steile rotsen en een centrum van pottenbakkers. Leuk stadje. Hierna reden wij naar het woestijnlandschap rond Tabernas. Het landschap is hier kaal met slechts enkele cactussen en heeft prachtige rotsformaties in hele mooie kleuren. In dit gebied werden vroeger films opgenomen zoals Lawrence of Arabia en de westernfilms van Serge Leone. Van de oude filmsets zijn nu pretparken gemaakt zoals Mini Hollywood.
Henny en ik vonden het mooi om te zien, maar soms werd het ook een beetje eentonig... Henny kon nu zijn goede stuurkunsten laten zien! Smalle steile wegen en haakse bochten... Via de buitenwijk van Almeria reden wij dan naar de Alpujarras. Hier liggen witte dorpjes tegen de hellingen te midden van terrassen met amandelbomen en olijfbomen. Ook hier zijn de wegen heel smal en steil, maar bieden een prachtig uitzicht. De toppen van de Siërra Nevada hadden geen sneeuw meer, want de afgelopen winter had het hier niet voldoende gesneeuwd. In Laroles, een wit dorpje op 1190 m hoogte, hebben wij een camping gevonden . Wij werden hier gastvrij ontvangen en zijn het tweede stel hier op de camping. De camping is een eenvoudige kleine camping met een gezellig terras en een hele mooie muurschildering. Ook nu genieten wij weer!

• 16 Mei 2016 - 11:10

Free:

prachtig adembenemend daar wil ook nog is inaartoe kortbimooie vakantie Gewoonprachtimooienaartoekorbeleven.

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012