Onze rondreis Spanje dag 23. - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 23. - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 23.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

26 Mei 2016 | Spanje, Dos Hermanas

In plaats van de bus om 11.00 uur te nemen namen wij de bus van 09.30 uur, omdat Gerard van andere Nederlanders had vernomen dat de Processie om 12.00 afgelopen zou zijn. Vanaf de halte in het centrum moesten wij lopend richting de kathedraal gaan en dit kon best een wandeling van een half uurtje zijn. Wij waren net op tijd voor de Processie bij de kathedraal. Dit was zeer indrukwekkend om mee te maken...
Na dit aanschouwd te hebben trakteerden wij ons op koffie met iets lekkers, Gerard en Ditha vroegen ons of wij nog iets speciaals wilden bekijken en ik vertelde hen dat wij van Tino hadden gehoord dat wij de Plaza d'Espana in het Maria Luisa Park moesten zien en dit ook wel heel graag wilde zien. Dit prachtige halfronde gebouw met toren is in 1929 gebouwd voor de Ibero-Amerikaanse tentoonstelling. Het bakstenen gebouw is versierd met tegeltjes en keramiek, ook de lantaarnpalen, de hekjes en de bruggetjes. Van iedere Spaanse provincie is een tegelplateau. In het midden een prachtige fontein. Het is adembenemend! In het park staan nog andere mooie paviljoens van de tentoonstelling, die nu als consulaat, theater of iets anders dienen. De rest is een prachtig park met veel fonteinen. Het ligt ook bij de bushalte om richting de camping te kunnen gaan. Wij hadden dit gedaan om nadien nog even van de zon te kunnen genieten bij het zwembad, want perslot gaan wij morgen weer weg uit Sevilla. Ook Gerard en Ditha gaan weg uit Sevilla. Zij gaan richting Salamanca. en wij gaan naar Cordoba.
Sevilla is een prachtige stad!

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012