Onze rondreis Spanje dag 26. - Reisverslag uit Ossa de Montiel, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 26. - Reisverslag uit Ossa de Montiel, Spanje van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 26.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

29 Mei 2016 | Spanje, Ossa de Montiel

Gelukkig werden wij gewekt met het zonnetje, al moet ik eerlijk bekennen dat het niet meer zo warm is als geweest. Henny en ik verlieten de camping El Brillante, deze gemeentelijke camping was onze duurste camping en ik vond voor datgene wat zij ons nu aanboden te duur, en zagen op een infobord langs de weg 20 gr. C. vermeld staan. Al met al een mooie temperatuur voor de reis.
Wij gaan zo langzamerhand weer wat naar het noorden en hebben de meeste mooie dingen van Andalusië mogen zien. Via de autovia reden wij richting Andujar, want vandaag staat Ossa de Montiel op de reisplanning. Het landschap van dit laatste stukje Andalusië bestaat uit heuvels (verder in de verte zien wij nog bergtoppen) met olijfbomen, wel mooi om te zien. Daarna reden wij door het mooie Despenaperros-gebergte, wat de grens vormt met Castilië- La Mancha. Het was een wat kaal, onherbergzaam gebied, dat bekend is door de verhalen van Don Quichot, maar wat wij tot nu toe zagen was een glooiend landschap met veel graanvelden. Valdepeñas is bekend vanwege de wijn en dat zien wij aan de vele wijngaarden in de omgeving, heel mooi vanwege de rood gekleurde aarde.
Henny en ik reden naar de camping Los Batanes, welke is gelegen in het natuurpark Lagunes de Ruidera, bij Ossa de Montiel. Vanaf het dorpje Ruidera rijd je langs een aantal meertjes, welke in elkaar overlopen via watervallen. Bij een ervan stoppen wij even om een paar mooie foto's te maken. Op de foto's zie je ook dat de oevers van kalksteen zijn. Henny en ik genoten van wat wij zagen.
Het weer is mooi, de camping is goed en ik zag al een eekhoorntje de boom inklimmen...

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012