Onze rondreis Spanje dag 33. - Reisverslag uit Carennac, Frankrijk van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu Onze rondreis Spanje dag 33. - Reisverslag uit Carennac, Frankrijk van Henny en Maggy - WaarBenJij.nu

Onze rondreis Spanje dag 33.

Door: Henny & Maggy

Blijf op de hoogte en volg Henny en Maggy

05 Juni 2016 | Frankrijk, Carennac

Henny en ik besloten om ook nog even in de Dordogne te blijven en wij gingen vandaag naar Carennac. Wij reden langs de rivier De Dordogne met mooie stadjes of dorpjes en kastelen naar Beynac-Cazenac, een van de mooie stadjes, gedomineerd door een kasteel, 130 meter hoog. Het kasteel stamt uit de 12e eeuw en is gedeeltelijk gerestaureerd. Vorige keer dat wij hier waren hadden wij dit kasteel al bezocht, maar toch blijft het een mooi gezicht zo bovenop de bergtop.
Net buiten Beynac-Cazenac gebruikten wij op een terras, waar wij uitzicht hadden op het kasteel, onze lunch. De lunch was Salade de Perigord, heerlijk!
Hierna vervolgden wij de mooie route via Sarlat en Souillac, soms langs de rivier, soms door het heuvelachtige en bosrijke binnenland. De streek gaat van de Dordogne over in Lot. De streek is bekend vanwege de foie- gras, ganzen- en eendenlever, wijn, notenolie en notenwijn. Overal zagen Henny en ik notenbomen en reden er soms dwars doorheen.
Wij reden naar de camping L'eau vive in Carennac, een mooi gelegen camping aan de Dordogne met grote plaatsen en veel bomen.
Later in de middag wandelden wij naar het op 800 meter hoogte gelegen Middeleeuws dorpje. Ook hier weer prachtig gerestaureerde huisjes, straatjes, een klooster/priorij en kerk.
Voor wij aan de terugweg naar de camping begonnen trakteerden wij ons op een lekker ijsje...
Onze laatste zondag van de reis is bijna voorbij!!!

Henny en Maggy

Met deze site kunnen jullie ons volgen tijdens onze reis naar Brazilië! Ons avontuur begint op 27 april 2012 en komen terug op 21-5-2012. Om jullie ook een beetje mee te laten genieten zullen wij proberen zoveel mogelijk mooie reisverslagen te posten! En het is natuurlijk erg leuk als jullie af en toe ook wat achterlaten!

Actief sinds 20 April 2012